محرومیت‌زدائی و سازندگی روستاها/بهره‌برداری از ۱۶ طرح عمرانی خدماتی جهاد کشاورزی تفرش در دهه فجر

مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: 16 طرح اجرا شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان از جمله استخر کشاورزی، قنوات و طرح‌های انتقال آب در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

عزیز قشقایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ندای تفرش» گفت: دهه فجر آیینه تمام نمای تجلی، شکوه، حماسه و سرافرازی ملتی بزرگ است که با پیروی از ولایت فقیه و به رهبری امام خمینی(ره) و در امتداد آن امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کوشیدند؛ ملتی که با رشادت و ایثار جامه عمل برقامت خداخواهی، معنویت، آزادی، استقلال و حقیقت جویی پوشانیدند.

وی با بیان سه هدف تشکیل کمیته روستایی و عشایری در جهت بزرگداشت هر چه بهتر برنامه های امسال دهه فجر در سطح شهرستان تفرش تاکید کرد: اولین هدف برجسته سازی نقش ارزنده روستائیان و عشایر کشور در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

قشقایی ادامه داد: دومین هدف تبیین و انعکاس اقدامات انجام شده در جهت محرومیت زدائی و سازندگی روستاها و سومین را فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور پرشور روستائیان و عشایر در مراسم دهه فجر عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش با اشاره به شعار محوری «جشن ملی، مشارکت قوی، آینده روشن» به برخی از برنامه‌های اجرایی کمیته روستایی و عشایری شهرستان اشاره و تصریح کرد: برگزاری جشن انقلاب در روستاهای جفتان، شهراب، خانک با کمک و هم فکری روستاییان اقماری، دیدار با خانواده معظم جانبازان و شهدا، برگزاری جشن انقلاب با زنان خرد روستایی و برگزاری میز خدمت از برنامه‌های این کمیته است.

قشقایی در ادامه بهره‌برداری از ۱۶ طرح عمرانی خدماتی خبر داد و بیان کرد: ۱۶ طرح اجرا شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان از جمله استخر کشاورزی، قنوات و طرح‌های انتقال آب در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید؛ قنات کندج چای در روستای کندج و جلایر، انتقال آب با جدول پیش‌ساخته بیجه و ایروله و انتقال آب کشاورزی با جدول بتن در روستای عزالدین سه طرح شاخصی است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: در این طرح‌ها، ۱ هزار و ۱۳۱ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند، که اعتبارات دولتی آن از محل روستاهای فاقد دهیاری، بسیج سازندگی، اعتبارات ملی و خشکسالی و بخشی از این اعتبارات از محل مشارکت بهره‌برداران تامین می شود.

مدیرجهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون دام در روستاهای فرک و جفتان به صورت رایگان انجام خواهد شد و همچنین بخش اول طرح آبخیزدار،طرح آب کمر هست که به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =