رکورد جوجه‌ریزی با ۳ میلیون قطعه شکسته شد

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در سه ماهه گذشته جوجه‌ریزی خوبی در استان صورت گرفته که میزان آن در دی‌ماه بیش از سه میلیون و ۳۱۰ هزار قطعه بوده که تقریبا رکورد امسال شکسته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل «ندای تفرش»، علی صفری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر، در رابطه با اقدامات شاخص جهاد کشاورزی استان مرکزی در جهت امیدآفرینی در جامعه، گفت: در رابطه با مقایسه شاخص‌های صورت گرفته در دوساله دولت سیزدهم در استان مرکزی می‌توان به تولید محصول گندم که یکی از استراتژیک‌ترین محصول است اشاره کرد که در این حوزه موفقیت‌هایی خوبی را داشته‌ایم.

وی افزود: علیرغم سه سال خشکسالی متوالی که گریبان‌گیر استان مرکزی بوده، میزان خرید گندم در اواخر دولت قبل ۸۷ هزار تن بوده ولی در سال زراعی گذشته میزان خرید گندم به ۲۵۶ هزار تن رسیده که ۱۵۰ هزار تن مورد نیاز استان و مازاد آن به استان‌های دیگر ارسال شده‌ است.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی در بسیاری از تولید کشاورزی مازاد تولید دارد، خاطر نشان کرد: شیرخام استان بیش از ۴۰۰ هزار تن تولید که حدود ۱۷۰ هزار تن مورد نیاز استان و در حدود ۲۳۰ هزار تن مازاد تولید شیر در استان داریم.

وی ادامه داد: همچنین در تولید گوشت قرمز نیز ۵۴ هزار تن تولید داریم که ۳۶ هزار تن مورد نیاز و در تولید گوشت مرغ ۷۰ هزار تن تولید و ۴۵ هزار تن مورد نیاز و در تخم‌مرغ نیز ۴۸ هزار تن تولید که ۱۶ هزار تن مورد نیاز استان است که بسیاری از این موفقیت‌ها در دولت سیزدهم محقق شده است.

صفری در پایان تصریح کرد: در سه ماهه گذشته جوجه‌ریزی خوبی صورت گرفته که میزان آن در دی‌ماه بیش از سه میلیون و ۳۱۰ هزار قطعه بوده که تقریبا رکورد امسال شکسته شده است که ثمره جوجه‌ریزی‌های آبان‌ماه و دی‌ماه در ایام عید مشاهده خواهد شد و مشکلی برای تأمین مرغ نخواهیم داشت.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =