مردم نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی هستند

امام جمعه تفرش گفت: مردم نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی هستند و هنر انقلاب این بود که مردم را به صحنه آورد.

به گزارش ندای تفرش: حجت الاسلام حسین اجرایی امام جمعه تفرش در خطبه‌های ۶بهمن‌ماه گفت: خانه خود را خانه اطاعت از خدا قرار دهید، خانه‌ای که اهالی آن هم احترام و هم گذشت به یکدیگر دارند و هم سعی می‌کنند که در خانه گناهی صورت نگیرید؛ اگر چنین شد این خانه محفل فرشتگان است.

وی با اشاره به ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب عظمت دارد، این ماه را نباید دست‌کم گرفت چراکه ماه بندگان خداست، این ماه پله‌ای برای بالارفتن به سمت و قرب خدا است؛ در توصیه بزرگان آمده است که انسان سعی کند در این سه ماه چه گناه صغیره و چه گناه کبیره انجام ندهد.

خطیب جمعه تفرش با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو عنوان کرد: در ۶ بهمن ماه سال ۵۷ اتفاق تلخی در دنیای اسلام رقم خورد و آن هم امضای ننگین قرارداد کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی؛ این قرارداد شکستی برای کشورهای اسلامی و مصر بود.

حجت الاسلام اجرایی ادامه داد: بعد از امضای این قرارداد جمهوری اسلامی شکل گرفت، که با شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اسلام قدرت و رشد دوباره‌ای پیدا کرد؛ از آن زمان تا کنون ۴۵ سال گذشته است و آن آخرین نقطه‌ای بود که رژیم صهیونیستی دست برتر را داشت.

وی در ادامه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب ۵۷ بود که مسلمانان رشد پیدا کردند و اسلام بالا رفت و قرآن اعتلا پیدا کرد و باعث اتحاد در رزمندگان اسلام شد؛ این کار باعث شد سد محکمی در برابز رژیم صهیونیستی و استکبار ایجاد شود.

امام جمعه تفرش با اشاره به وفات حضرت زینب(س) به چند ویژگی شخصیتی آن حضرت اشاره و بیان کرد: حضرت زینب(س) نه تنها به وابسته فرزند امام و نوه پیامبر بودن برجسته است بلکه دارای ویژگی‌های خاصی است، اولین ویژگی آن حضرت همراهی و بصیرت با امام زمان خود دارد و مسیر را می‌شناسد، دومین ویژگی احساس رسالت و مسئولیت نسبت به شهدا داشت، سومین ویژگی صبر در کار برای خدا داشت.

حجت الاسلام اجرایی ادامه داد: انقلاب ما برگرفته از تفکر و کنش حضرت زینب(س) است، چراکه امروزه انقلاب اسلامی در برابر دنیای استکبار ایستاده و سختی‌ها را تحمل می‌کند، این تحمل و شکیبایی باعث ماندگاری انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به ۱۲ بهمن ماه و سالروز بازگشت امام خمینی(ره) به ایران و آغاز دهه فجر بیان کرد: این انقلاب با لطف خدا و رهبری حکیمانه امام و همراهی مردم شکل پیدا کرده است‌.

خطیب جمعه تفرش ادامه داد: مردم نقطه کانونی حیات انقلاب اسلامی هستند و هنر انقلاب این بود که مردم را به صحنه آورد؛ در ۴۵ سال گذشته این مردم بودند که باعث سربلندی و عزت نظام اسلامی و ایران عزیز شدند.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه به انتخابات مجلس شواری اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: همه باید مردم را تشویق به شرکت کنند، هرکسی که تاثیر دارد از بزرگ و کوچک، زن و مرد،روستایی و شهری همه باید در تلاش باشند تا مشارکت مردم به خصوص در انتخابات دیده شود.

امام جمعه تفرش در ادامه گفت: ۱۱۰روز از جریان حماس و رژیم صهیونیستی گذشته است و رژیم صهیونیستی هنوز نتواسته است کار انجام دهد و جز گرفتاری برای خودش چیز دیگر درست نکرده است و ناچار است سناریوی جدید غرب آسیا که اقدار محور مقاومت، کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، تقویت حضور منطقه ایران و همراهان ایران، کاهش نقش آمریکا در منطقه است را قبول کند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پانزده =