اعتکاف منشأ کرامت‌هاست/ میزبانی ۴ مسجد در تفرش برای معتکفین

امام جمعه تفرش گفت: برای مراسم اعتکاف امسال 4 مسجد در نظر گرفته شده است که دو مسجد برای دانش آموزان و دو مسجد برای بزرگسالان پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام حسین اجرایی امام جمعه تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش اعتکاف را از اعمالی مهم و سازنده و سرنوشت ساز در زندگی انسان دانست و گفت: اعتکاف منشأ کرامت ها، نورانیت و تحولی در زندگی انسان است، اعتکاف مسیر تربیت الهی را برای مؤمن هموار می‌کند.

حجت الاسلام اجرایی اظهار کرد: اعتکاف یک مراسم عبادی، کمال بندگی و خضوع انسان در پیشگاه ربوبی را برای فرشتگان به نمایش می‌گذارد و معارف فراوانی را، همچون احکام، اسرار، فضایل و آثار معرفتی و تربیتی فردی و اجتماعی، در خود جای داده است.

وی با اشاره به استقبال نوجوانان و جوانان از مراسم اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف در جامعه به‌ویژه در بین جوانان رونق گرفته است به احتمال قوی امسال در حوزه دانش‌آموزی افزایش حضور نسبت به سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه تفرش با اشاره برگزاری اعتکاف در شهرستان تفرش گفت: زمان برگزاری اعتکاف همزمان با میلاد امام علی(ع) از ۵ الی ۷ بهمن ماه است، که علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می‌توانند از ۲۳ دی‌ماه تا ۳ بهمن‌ماه با حضور در مدارس، پایگاه‌های مقاومت بسیج و اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ثبت نام کنند.

وی در ادامه به محل برگزاری مراسم اشاره و خاطر نشان کرد: ۴ مسجد برای معتکفین در نظر گرفته شده است که عبارتند از: مسجد جامع امام خمینی(ره) ویژه دانش آموزان پسر، مسجد جامع ششناو ویژه دانش آموزان دختر، مسجد صاحب الزمان(عج) خلچان ویژه بزرگسالان خواهران و مسجد جامع طرخوران ویژه بزرگسالان برادران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 19 =