انتقادت دلیل رد صلاحیت افراد نبوده و نیست/ به تعداد تایید صلاحیت شدگان اضافه خواهد شد

نشست خبری طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانi

به گزارش «ندای تفرش» به نقل خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نشست خبری طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان با اصحاب رسانه از دقایقی پیش آغاز شد.

هادی طحان نظیف در ابتدای این نشست اظهار کرد: لایحه برنامه هفتم توسعه نسبت به ادوار قبل مفصل‌تر و حدود ۲۸۰ صفحه بود که جلسات متعددی را در صحن برای بررسی مصوبات برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه سعی کردیم نظرات و نکات دستگاه‌های مختلف را بشنویم، افزود: ما میزبان رییس‌جمهور و تعدادی از وزرا، رییس مجلس و برخی نمایندگان و تعدادی از مسوولان دستگاه قضا بودیم و نکات آنان را شنیدیم؛ نظرات ما به مجلس ارجاع شده تا ابهامات و ایرادات رفع شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصل بسیاری از احکام مورد پذیرش ما قرار گرفت اما برخی از اجزا ایراد داشت که باید در مجلس رفع شود. وی ادامه داد: در فصل سوم این لایحه که درباره اصلاح ساختار بودجه بود، احکام مختلفی پیش‌بینی شده است که ابهاماتی دارد و باید مرتفع شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: نسبت به بحث مولدسازی دارایی‌های دولت هم یکسری ایرادات وجود دارد که مجلس باید برطرف کند؛ همچنین حکمی درباره بهبود مشکل ناترازی گاز در فصول سرد سال پیش‌بینی شده بود که حکم خوبی بود و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

طحان نظیف اظهار کرد: حکم دیگری در لایحه برنامه هفتم توسعه و در مجلس به تصویب رسیده بود که درباره افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی بود که ابهام عبارتی داشت و باید اصلاح شود.

وی در ادامه در پاسخ به دانا اظهار داشت: انتقادت دلیل رد صلاحیت افراد نبوده و نیست در قانون هم پیش بینی نشده است. 

اگر کسی انتقاد دارد باید با مستند اعلام کند. تعداد تایید شدگان بالا است. این امکان هم وجود دارد که به این تعداد هم افزوده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − پنج =