کمبود ۳۴ درصدی بارش نسبت به بارندگی بلند مدت/ تداوم وزش باد شدید در تفرش

رئیس اداره هواشناسی تفرش گفت: برای فردا احتمال خیلی ضعیف بارش پراکنده وجود دارد همچنین امروز و فردا  وزش شدید باد و برای روز دوشنبه وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

حاجی رئیس اداره هواشناسی تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش با اشاره به میزان بارش در روز پنجشنبه و جمعه در شهرستان تفرش گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه میزان بارندگی در تفرش ۱۴.۴ میلیمتر بارندگی بوده است که از این میزان ۱۱ میلیمتر برف بوده و ۴.۴ میلیمتر آن باران بوده است.

حاجی از افزایش ۵۵ درصدی بارندگی نسبت به مشابه پارسال خبر داد و اظهار  کرد: بارندگی زراعی از ابتدای مهرماه محاسبه می‌شود که میزان بارندگی تاکنون ۶۶.۹ میلیمتر بوده است که در مقایسه با مشابه پارسال که ۴۳.۲ میلیمتر بوده تا به این لحظه ۵۵ درصد افزایش بارندگی داشته‌ایم.

رئیس اداره هواشناسی تفرش ادامه داد: اما این میزان نسبت به بارندگی بلندمدت زراعی که ۱۰۲ میلیمتر است ۳۴ درصد کمبود بارش وجود دارد.

وی برای فردا و پس فردا وضعیت هوا را این گونه پیش‌بینی و بیان کرد: برای فردا احتمال خیلی ضعیف بارش پراکنده وجود دارد همچنین امروز و فردا  وزش شدید باد و برای روز دوشنبه وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

حاجی با اشاره به ۴ ایستگاه باران سنجی در تفرش خاطرنشان کرد: در تفرش ۴ ایستگاه باران سنجی در روستاهای خانک، فرک، عزالدین و سرآبادان وجود دارد که در چند روز گذشته بیشترین میزان بارش مربوطه به ایستگاه فرک با ۱۲.۵ میلیمتر بارندگی است که بیشتر آن به صورت باران بوده و برف کمتر  باریده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =