ضرورت جامعه امروز جهاد تبیین است/ انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است

امام جمعه تفرش گفت: امروزه ضرورت جامعه ما جهاد تبیین است؛ چراکه دشمن در رسانه زشت را زیبا و زیبا را زشت نمایش می‌دهد پس همه وظیفه جهاد تبیین دارند و باید تاریخ انقلاب را تبیین کنند.

به گزارش ندای تفرش؛ حجت الاسلام حسین اجرایی امام جمعه شهرستان تفرش در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تفرش گفت: سعی شود تا گناهی در زندگی نباشد و اگر گناهی اتفاق افتاد خداوند توبه را قرار داده است؛ نباید اجازه داد تا فساد گناه ما را از خداوند دور کند.

حجت الاسلام اجرایی یکی از انواع توبه را توبه راستین یا نصوح عنوان و اظهار کرد: توبه راستین ۵ رکن دارد که اولین آن ترک گناه و عدم تکرار گناه است، سپس تصمیم و عزم برترک گناه کند.

وی ادامه داد: سومین رکن پیشمانی از گناه‌های سابق، بعد از آن جبران گناهانی که قابل جبران است چه حق الله و چه حق الناس باشد و آخرین رکن آن استغفار با زبان است.

امام جمعه تفرش در خطبه‌های دیگر نماز جمعه با اشاره به خطبه ۱۱۵ نهج البلاغه گفت: باید خداوند را به خاطر نزول رحمتش شکر کرد همانگونه که امام علی علیه السلام در نهج البلاغه گفته‌اند: «بار خدایا که ما را به اعمالمان مؤاخذت نفرمایى و به گناهانمان مگیرى. رحمت خود را با ابرهاى بارنده ات و بهار پربارانت و روییدنیهاى شادى افزایت بر ما ارزانى دار»

حجت الاسلام اجرایی به مناسبت های هفته پیش رو اشاره و بیان کرد: امروز جمعه ۲۲ دی‌ماه مصادف است با دستور تشکیل شورای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) که در سال ۵۷ صادر شد.

وی ادامه داد: ۲۳ دی اول ماه رجب است که برکات بسیاری دارد و باید سعی شود از ان به نحوی احسنت استفاده کرد؛ از مناسبت‌های این ماه شهادت امام هادی(ع) و امام کاظم(ع)، میلاد امام جواد(ع) وامام علی(ع) و … است؛ ماه رجب ماه سلوک به سمت خدا است.

امام جمعه تفرش به مراسم اعتکاف اشاره و تصریح کرد: پیامبر(ص) و ائمه(ع) به اعتکاف ماه ماه رجب بسیار توصیه کرده‌اند؛ که آمارها نشان از رشد هر ساله اعتکاف دارد که نشان از علاقه جوانان به این مراسم معنوی است.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به شهادت امام هادی(ع) گفت: دو هدیه بسیار ارزشمندی که از امام هادی(ع) به ما رسیده است یکی زیارت جامعه کبیره و دیگری زیارت غدیریه است.

وی یکی دیگر از مناسبت‌های هفته پیش‌رو را روز تاریخ نگاری انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: انقلاب ما انقلاب مظلومی است از این رو رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین تاکید دارد.

امام جمعه تفرش ادامه داد: امروزه ضرورت جامعه ما جهاد تبیین است؛ چراکه دشمن در رسانه زشت را زیبا و زیبا را زشت نمایش می‌دهد که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جای شهید و جلاد را عوض می‌کند؛ این جابه جایی کار دشمن و رسانه است و همه وظیفه جهاد تبیین دارند و باید تاریخ انقلاب را تبیین کنند.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به ۲۶ دی و فرار شاه از کشور اظهار کرد: شاه بارها به دنبال فرار از کشور بود اما نتوانسته بود، اما در ۲۶ دی سال ۵۷ یک سفیر کشور خارجی به شاه ایران می‌گوید باید از کشور برود این نشانه ضعف شاه یک کشور است حتی مقصد را به او می‌گویند؛ کشورهای خارجی شاه را سرکار آورند و خودشان او را برکنار کردند.

وی با اشاره به انتخابات عنوان کرد: انتخابات یک فرصت مهم اجتماعی است و فرصت انتخاب ایده‌هاست؛ که هم خود باید در آن شرکت کنیم و هم دیگران را به آن دعوت کنیم و هم نماینده خوب انتخاب کنیم نمایندگی که حرف و ایده تحولی دارد.

امام جمعه تفرش در پایان خاطرنشان کرد: مجلس باید یک مجلس تحول‌خواه شود چنانچه رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: «قدرت مجلس قدرت بسیار بزرگی است»، همه این‌ها به واسطه نماینده تحول‌خواه، اهل مطالعه، انقلابی، خستگی‌ناپذیر روی می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 16 =