مردم با مدیریت مصرف آب؛ وزارت نیرو را در جلوگیری از تنش آبی همراهی کنند

استاندار مرکزی با اشاره به کاهش جدی میزان بارش‌ها، گفت: همراهی مردم در راستای جلوگیری از آبی و گذر از چالش کم آبی، ضروری است.

به گزارش ندای تفرش به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی؛ نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان مرکزی روز شنبه به ریاست استاندار و با حضور مدیران و اعضای مربوطه و ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمانداران برگزار شد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی در این نشست بیان کرد: پیش‌بینی هواشناسی برای بارندگی در فصل پاییز محقق نشد و کاهش بارندگی نیز چالش‌هایی را حوزه آب ایجاد کرده است در این راستا سازمان هواشناسی باید تدابیری برای تغییر روش و به‌روزرسانی ابزارهای پیش‌بینی داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم استان در راستای جلوگیری از تنش آبی برای گذر از چالش کم آبی، افزود: وزارت نیرو متولی تأمین آب است، اما لازم است بخش‌های دیگر با هم‌افزایی، وزارت نیرو را برای تأمین آب با اولویت در بخش آشامیدنی همراهی کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: تأمین منابع مالی طرح‌های حوزه آب با وزارت نیرو است و در کنار اعتبارات ملی در استان نیز تلاش خواهیم کرد منابعی برای اجرای طرح‌های تخصصی داده شود.

وی با قدردانی از شهرداری اراک به دلیل رعایت زمان آبیاری فضای سبز شهری در فصل تابستان و رعایت مصوبات کارگروه حفاظت منابع آب استان، گفت: دفتر شهری با همراهی تعدادی از مجموعه‌های مرتبط تصمیماتی را در خصوص فضای سبز شهری اراک با استفاده از داده‌های علمی و با لحاظ شرایط بحرانی آب اتخاذ کنند.

مخلص‌الائمه همچنین از پیگیری‌های مستقیم وزیر نیرو در خصوص مسائل استان مرکزی به ویژه در حوزه آب قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =