الگویی برای تمام انسان‌ها

مدیر حوزه علمیه معصومیه تفرش گفت : عزت، علم و اخلاقیات است که شخصیت یک زن را می‌سازد، که همه این رفتارها به وضوح در شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) دیده می‌شود.

نرجس سادات موسوی طلب مدیر حوزه علمیه معصومیه تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت صدیقه طاهره یک بانوی جوان، که به عنوان الگو برای تمام خلقت و به ویژه بانوان مطرح می‌شوند. یک شخصیت و بانوی قرآنی  که می‌تواند در جهان امروز الگو باشد.

موسوی طلب با اشاره به شخصیت زنان در جامعه اظهار کرد: در جهان امروز و در تفکر غربی زن تبدیل به کالا شده است؛ اما از منظر حضرت زهرا(س) آنچه در درجه اهمیت قراردارد شخصیت انسان و ساختار درونی فرد است؛ از این جهت که افراد حیا، عفاف و پایبندی به اصول و مبانی انسانی و دینی را در دستور کار و زندگی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: عزت، علم و اخلاقیات است که شخصیت یک زن را می‌سازد، که همه این رفتارها به وضوح در شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) دیده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه با اشاره به لقب سیدالنسا العالمین برای حضرت زهرا(س) گفت:  حضرت بها دادن به اندیشه، فکر، دین و دیانت را همواره مد نظر داشتند و اینگونه خصلت‌های اخلاقی چارچوب‌های اساسی و باورهای ذهنی حضرت زهرا(س) را تشکیل می‌داند و آن حضرت را برجسته می‌کردند و لقب «سید النساء العالمین» بودن را به حضرت می‌دهد؛ به حق که ایشان الگوی شایسته برای زنان در دو جهان هستند.

موسوی طلب در ادامه صحبت‌های خود به ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: ابعاد شخصیت والای حضرت زهرا(س) بحث بسیار گسترده و وسیع است و شاید بتوان گفت با تحقیق، ژرف‌اندیشی و تاسی از وجود مبارک ائمه هدی بتوان به گوشه‌ای از شخصیت و فضایل آن حضرت پی برد.

وی با اشاره به آیه تطهیر بیان کرد: برخی از آیات قرآن کریم که در شأن اهل‌ بیت(ع) نازل شده است مانند آیۀ تطهیر، که حضرت زهرا(س) نیز یکی از آن انوار پاک است.

مدیر حوزه علمیه به برخی از ویژگی های بارز اخلاقی و انسانی حضرت فاطمه(س) که به شهادت کتب مختلف شیعه و سنی آمده است اشاره و تصریح کرد: پارسایی و قناعت به ثروتی اندک با وجود اینکه ایشان دارایی بسیاری داشته اند و در عین اینکه امکان بهره‌مندی از بالاترین امکانات را داشته اند.

موسوی طلب ادامه داد: انفاق و ایثار فراوان در اشیای مورد علاقه و نیاز خویش عبادت عارفانه، خالصانه و نیایش به درگاه باری تعالی، تبلور حیا و عفت، الگوی کامل پوشش و حجاب اسلامی، علم و دانش گسترده ایشان که گوشه‌ای از آن آگاهی بر محتوای کتاب شریف مصحف فاطمه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) همراه همیشگی ولایت بودند که می‌توان به مبارزات سیاسی و اجتماعی ایشان چه در زمان حیات پیامبر و چه بعد از رحلت پیامبر(ص) در پاسداری از مقام ولایت حضرت علی(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دو =