علامه مصباح عمارگونه از انقلاب و دین دفاع می‌کرد

مدیر حوزه علمیه خصوصیت دیگر آیت الله مصباح را دشمن شناسی دانست و گفت: علامه مصباح دشمن را به خوبی می‌شناخت و احاطه کامل به اهداف، حرکت و برنامه ریزی‌های دشمن داشت.

اکبر آقامحمدی مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه السلام تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت: یکی از شخصیت‌های کم نظیر دوران انقلاب اسلامی شخصیت علامه مصباح یزدی است که به اقرار تمامی دوستداران انقلاب اسلامی مرحوم شایسته لقب عمار انقلاب است.

آقامحمدی با اشاره به دفاع جانانه مرحوم علامه مصباح از انقلاب اظهار کرد: علامه هرزمان که انقلاب نیاز به دفاع داشت به خصوص دفاع فکری، اندیشه‌ای و تبیینی چه در زمان امام راحل و چه در زمان مقام معظم رهبری جانانه از مبانی انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت دفاع می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه عمار بودن آیت‌الله مصباح را اینگونه شرح داد: عمار یاسر از یاران خاص پیامبر اکرم(ص) هر زمان که جبهه اسلام نیاز به تبیین داشت وارد می‌شد؛ مرحوم علامه مصباح هم در هرجایی که نیاز به دفاع از دین، انقلاب و ولایت مطلقه فقیه بود وارد می‌شد و دفاع می‌کرد این به معنای عمار بودن است.

وی تبیین را در آثار علامه مشهود دانست و تصریح کرد: در آثار مرحوم علامه مصباح آثار تبیین، دفاع از حق و جهاد تبیین مشهود است؛ کتاب‌هایی مانند آذرخش دیگری از آسمان کربلا یا پرسش و پاسخ که در مواردی همچون شورای نگهبان، رهبری، مجلس خبرگان است.

آقامحمدی ادامه داد: امروزه هم آثار ایشان پاسخگوی شبهات معاندین و ضد انقلاب است و شاید بتوان گفت طعم آب حیات دارد.

مدیر حوزه علمیه خصوصیت دیگر آیت الله مصباح را دشمن شناسی دانست و بیان کرد: ایشان دشمن را به خوبی می‌شناخت و احاطه کامل به اهداف، حرکت و برنامه ریزی‌های دشمن داشت.

وی ادامه داد: ایشان هم شناخت خوب و هم احاطه کامل از دشمن، استکبار، آمریکا و حتی افراد به ظاهر روشن فکر داخلی که مدعی تفسیر انقلاب و اسلام بودند، را داشت که در نوشته‌های ایشان به خوبی مشهود است؛  ایشان علاوه بر دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیز هم بودند و با دشمن مقابله می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه اظهار کرد : علامه فقط نسبت به دشمن شناخت نداشت بلکه حالت تهاجمی هم داشت؛ سخنرانی‌های ایشان مصداق مبارزه با دشمن و استکبار است.

آقا محمدی به برخی از سخنرانی‌های علامه مصباح اشاره و خاطرنشان کرد: سخنرانی در نماز جمعه تهران، در حسینیه شهدای قم و … نشان می‌دهد ایشان با جهاد تبیین خود با دشمن مقابله می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 17 =