مکتب حاج قاسم بصیرت می‌دهد

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مکتب حاج قاسم هم بصیرت می‌دهد و هم عواملی که حاج قاسم را رشد داد به ما می‌دهد و می‌تواند بهترین الگو باشد.

سردار محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «ندای تفرش» بصیرت را یکی از الزمات رسید به هدف دانست و گفت: امام خمینی(ره) مسیر و قله‌ای را ترسیم فرمودند که برای رسیدن به این قله در لحظه لحظه آن نیاز به بصیرت است؛ چراکه دشمنان فراوانی هستند که نگذارند ما به این هدف ترسیم شده برسیم.

سردار کریمی با اشاره به هدف ترسیم شده اظهار کرد: امام (ره) تمدن اسلامی را ریل گذاری کردند که هدف نهایی رسیدن به تمدن اسلامی است؛ که این ریل گذاری با پیروزی انقلاب آغاز و سپس تشکیل حکومت اسلامی، تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی و در نهایت به  تمدن اسلامی خواهد رسید.

فرمانده سپاه روح الله به موانعی که دشمن در مسیر قرار داده است اشاره و بیان کرد: دشمنان موانع زیادی در مسیر راه ایجاد خواهند کرد که بعضی از این موانع سخت هستند مانند جنگ، درگیری، ناامنی، ترور و … یا برخی دیگر مانند تحریم و برخوردهای اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است جنگ شناختی است جنگی که دشمن برای انحراف افکار به راه انداخته است.

سردار کریمی بصیرت را لازمه جلوگیری از انحراف افکار دانست و تصریح کرد: بصیرت آن چیزی است که می‌تواند جلوی این انحراف را بگیرد و ما را به جلو ببرد؛ اما لازمه داشتن بصیرت در ابتدا معرفت پیدا کردن است؛ معرفت به خود، تکلیف، زمان، امام و مکتب است.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: برای حرکت در این مسیر همانند شهدا باید عمل کرد؛ مانند شهید سلیمانی که برای ماندن در این مسیر و تبدیل به مکتب شدن مسیر سختی را طی کرد.

وی به ۶ مرحله مسیر رسیدن اشاره و گفت: ابتدای این مسیر معرفت، سپس هجرت خصوصا هجرت عقلی، بعد از آن همت، استقامت، سرعت و در نهایت سبقت است.

سردار کریمی به مسیر طی شده توسط سردار سلیمانی اشاره و ادامه داد: ایشان وقتی راه، هدف، فضائل و ارزش‌ها را شناخت برای اقدام از همه سبقت گرفت و در نهایت خود تبدیل به قله شد.

فرمانده سپاه روح الله اظهار کرد: شهید سلیمانی در این سیر تکاملی زندگی را آگاهانه شروع کرد، عارفانه ادامه داد و عاشقانه تمام کرد؛ و وصالی همچون مولا و سرورش اباعبدالله الحسین(ع) داشت و پیکر ارباًبا ایشان برروی دستان امت عراق و ایران با شکوه تجلیل شد.

وی خاطر نشان کرد: مکتب حاج قاسم هم بصیرت می‌دهد و هم عواملی که حاج قاسم را رشد داد به ما می‌دهد و می تواند بهترین الگو باشد؛ بایستی در دهه بصیرت و هفته مقاومت تا می‌توان به سیره حاج قاسم پرداخت تا این سیره الگویی در همه مراحل زندگی ما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =