سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب در ۹ دی خنثی و منهدم شد/ صلاح کشور در مشارکت بالا در انتخابات است

خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه 8 دی ماه

به گزارش ندای تفرش: حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان تفرش در خطبه‌های عبادی جمعه ۸ دی ماه با اشاره به داشتن تقوا گفت: قرآن همه را به داشتن تقوای اللهی دعوت می‌کند؛ یکی از ارکان تقوای اللهی ترک گناه است.

حجت الاسلام اجرایی خانواده را یکی از موارد تحصیل تقوا و دور شدن گناه عنوان و اظهار کرد: خانواده پایه‌ی اصلی در جامعه است که جامعه اسلامی بدون بهره‌مندی از نهاد خانواده، سرزنده و با نشاط نمی‌تواند باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن خانواده را در دو جریان تشریح و ادامه داد: اولین جریان خانواده ستیز هستند که براساس آیات ۱۰۲ سوره بقره در اختیار شیطان است، جریان دوم انبیا و اوصیای اللهی است که بنیانگذاران کانون گرم خانواده هستند.

امام جمعه تفرش با اشاره به ۴ خانواده‌ای که در قرآن آمده است بیان کرد: اولین خانواده آن است که هر دو زوجین خوب هستند که در سوره انسان آمده است مانند خانواده حضرت علی(ع) و فاطمه(س) یا خانواده حضرت ابراهیم(ع) و یحیی(ع)، دومین خانواده هر دو زوجین بد هستند مانند خانواده ابوالهب، خانواده سوم زن بد و مرد خوب است مانند خانواده حضرت لوط و آخرین خانواده مرد بد و زن خوب است همانند خانواده فرعون.

حجت الاسلام اجرایی در بخش دیگر خطبه‌های این هفته به مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره کرد و گفت: امروز جمعه روز صنعت پتروشیمی است که یکی از صنایع پیشران در کشور است که بعد انقلاب اسلامی توسعه بسیار خوبی پیدا کرده است که باعث افزایش ثروت کشور شده است، که همانند گاز و نفت از سرمایه‌های کشور است.

امام جمعه تفرش با اشاره به روز ۹ دی ماه عنوان کرد: شنبه روز ۹ دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است؛ سال ۸۸ ملت ایران آزمونی را پشت سر گذاشتند که در انتخابات خرداد ۸۸ مردم به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دادند که یکی از بهترین انتخابات از حیث حضور مردم بالاترین مشارکت را رقم زدند.

وی ادامه داد: انتخابات ۸۸ فرصت خوبی برای رشد انقلاب اسلامی و تایید نظام اسلامی بود ولی بعضی‌ها با اشاره دشمن و استکبار آمدند و این شیرینی را بر مردم تلخ کردند؛ در آن سال بعضی از کاندیدهای بازنده شروع به تخریب کشور، هنجارهای نظام اسلامی، شورای نگهبان کردند و سعی کردند در خیابان‌ها لشکرکشی کنند که ۸ ماه این کارها ادامه پیدا کرد.

حجت اسلام اجرایی خنثی شدن فتنه ۸۸ را توسط مردم عنوان و اظهار کرد: وقتی مردم به این نتیجه رسیدند که سردمداران این اختلافات و این فتنه‌ها کسانی هستند که اعتقادی به عاشورا ندارند و صف خود را از دشمن و استکبار جدا نکردند؛ مردم در روز ۹ دی‌ماه ۸۸ سنگین‌ترین فتنه تاریخ انقلاب را خنثی و منهدم کردند که رهبر معظم انقلاب ۹دی را یوم الله عنوان کردند.

امام جمعه تفرش دیگر مناسبت‌های هفته پیش رو را این چنین عنوان کرد: ۱۲ دی ماه سالروز وفات عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی است، ۱۳ دی ماه سالروز شهادت سردار سلیمانی است، مناسبت مهم‌تر میلاد حضرت زهرا(س) است که شخصیت بی‌نظیری در جهان اسلام دارد که الگوی مناسبی برای همگان است؛ روز میلاد حضرت زهرا(س) فرصت مناسبی جهت تمجید از مجاهدت‌ها زنان جامعه و مادران است.

وی با اشاره به استقامت ۸۰ روزه ملت فلسطین و غزه اشاره و اظهار کرد: باید از مردم مقاومی که در این ۸۰ روز ایستاده و مقاومت کردند و نگذاشتن دشمن به هدفش برسد باید تقدیر کرد، اسرائیل به دنبال نابودی حماس بود اما حماس و جبهه مقاومت در برابر آنان ایستاده است این در حالی است که تمام استکبار جهانی در پشت این رژیم قرار گرفته است.

حجت الاسلام اجرایی به شهادت سیدرضی و تشییع با شکوه ایشان اشاره و بیان کرد: این تشییع باشکوه نشان از پشتیبانی مردم از نظام، محور مقاومت و شهدا  دارد.

امام جمعه تفرش در بخشی از خطبه‌ها عنوان کرد: با اشاره به روز جهاد کشاورزی از مجموعه جهاد کشاورزی و کشاورزان که یکی از مهمترین عناصر اقتدار کشور هستند، تقدیر کرد.

حجت الاسلام اجرایی در پایان خطبه‌های این هفته به انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: باید به سمت انتخاباتی پرشور و رقابتی رفت همانگونه که مقام معظم رهبری توصیه کرده‌اند؛ دشمن برای مشارکت حداقلی و دور کردن مردم از انتخابات تلاش دارد، مردم می‌داند که صلاح کشور در مشارکت بالا است و علاوه براینکه خود شرکت می‌کنند دیگران را نیز دعوت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =