پویش شناسایی بیماری‌های خاموش در تفرش

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: در اين پویش عموم مردم كه سن 18 سال وبالاتر دارند تا تاریخ 15 دی ماه با مراجعه به پايگاه سلامت محل زندگي خود می‌توانند آموزش و كنترل فشار و قند خون به صورت رايگان دریافت کنند.

لیلا جعفری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار سلامت ندای تفرش با اشاره به تشخیص به موقع دیابت و فشار خون بالا گفت: تشخیص به موقع بیماری دیابت و فشارخون بالا می‌تواند از عوارض بیماری‌هایی همچون سکته‌های قلبی، سکته‌های مغزی، نارسایی پیشرفته کلیه، دیالیز و قطع عضو پیشگیری کرد.

جعفری اظهار کرد: پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت از سوی وزارت بهداشت با هدف افزایش شناسایی، مراقبت و کنترل بیماران از جمله، پرفشاری خون و دیابت از تاریخ ۲۰ آبان ماه لغایت ۱۵ دی ماه در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی این پویش را برای تمامی افراد بالا ۱۸ سال رایگان عنوان و تصریح کرد: در این راستا عموم مردم که سن ۱۸ سال وبالاتر دارند تا تاریخ ۱۵ دی ماه با مراجعه به پایگاه سلامت محل زندگی خود می‌توانند آموزش و کنترل فشار و قند خون به صورت رایگان دریافت کنند.

مدیر شبکه بهداشت تفرش ادامه داد: افرادی که از میزان فشار خون و قند خون خود اطلاع دارند می‌توانند با مراجعه به آدرس https://Health.mci.ir  اطلاعات خود را ثبت نمایند.

جعفری با اشاره به هدف این پویش عنوان کرد: در این پویش هدف شناسایی بیماران تشخیص داده نشده، افراد با ریسک بالا و در معرض ابتلا که فعلا نیاز به درمان دارویی ندارند.

وی از اظهار کرد: جامعه هدف در این پویش تمامی مردم هستند که پوشش صد درصدی را در برمی‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت تفرش با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای افراد شناسایی شده با علائم قند و فشار خون بالا عنوان کرد: پایش افراد با ریسک بالا مانند اضافه وزن و کم تحرکی، سابقه خانوادگی مثبت، توصیه در جهت کاهش وزن، رعایت رژیم غذایی، آزمایش دوره‌ای و در صورت نیاز ارجاع به پزشک جهت شروع درمان از برنامه‌های این مرکز است.

جعفری خاطرنشان کرد: به دنبال پایش دقیق‌تر ‌و آزمایش‌های انجام شده قابل پیش بینی است که افراد مبتلا افزایشی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =