صدور ۶۱ سند مالکیت موقوفات تفرش

رئیس اداره اوقاف تفرش گفت: از اول سال جاری تا ۱۶ آبان حدود ۶۱ جلد سند مالکیت تک برگی از موقوفات اخذ شده، که در ۱۰ سال گذشته این میزان اخذ سند در این شهرستان بی‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام حمید کرمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش گفت: تثبیت سند مالکیت موقوفات نقش مهم و موثری در جلوگیری از بروز موقوفه خواری افراد سودجو و متعرض به موقوفات خواهد داشت.

کرمی اظهار کرد: در یک ماهه اخیر حدود ۲۹ سند مالکیت موقوفات با همکاری اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان تفرش اخذ شده است که در مقایسه با سالهای گذشته بی‌نظیر بوده است، که شامل۲۳,۷ هکتار مساحت آن بوده که مهم‌ترین آن‌ها سند ۳ دانگ از شش دانگ ۲۰ هکتار زمین دانشگاه تفرش (عباس قلی‌خان و حسین‌قلی) و ۵ جلد سند تفاهم با منابع طبیعی در روستای شاهواروق بوده که مساحت آن ۱۳ هکتارست.

وی بیان کرد: از اول سال جاری تا ۱۶ آبان حدود ۶۱ جلد سند مالکیت تک برگی از موقوفات شامل اسناد قنوات و املاک مختلف از جمله زمین کشاورزی، ساختمان و … اخذ شده، که در ۱۰ سال گذشته این میزان اخذ سند در این شهرستان بی‌نظیر بوده است.

کرمی ضمن تقدیر از کارکنان اداره ثبت و اسناد و اداره اوقاف در راستای ثبت موقوفات، گفت: امیدست تا پایان سال تعداد اسناد مالکیت به بیش از ۱۲۰ عدد برسد که در مقایسه با سالهای قبل رشد چشمگیری خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف شهرستان تفرش تثبیت مالکیت موقوفات را یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و ضرورت‌ها دانست و افزود: این امر باعث مصونیت موقوفات از تعرض و باقی ماندن سرمایه و میراث گذشتگان تا قرن های متمادی خواهد بود و از نظر شرعی و دینی وظیفه همگان به ویژه سازمان اوقاف حراست از این موقوفات است که یکی از گام‌های مثبت‌ آن صدور اسناد مالکیت است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۹ موقوفه جدید شامل آپارتمان و مغازه ثبت شده است که ارزش ریالی آن‌ها تقربیاً ۴۰ میلیارد ریال می‌باشد که به نیت انجام امورات مذهبی و قرآنی وقف شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =