۵۴۰۰ روستا در دولت سیزدهم به شبکه اینترنت متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنج‌شنبه در ادامه سفر خود به استان مرکزی به منظور بررسی وضعیت شبکه‌های ارتباطی شهرستان تفرش در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش ندای تفرش به نقل از استانداری مرکزی؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در شورای اداری شهرستان تفرش گفت: جهت‌گیری دولت کار جهادی و امیدآفرینی است و امید هم بدون کار و بدون باز شدن گره‌های زندگی مردم ایجاد نمی‌شود.

زارع‌پور اظهار کرد: استان مرکزی جزو نخستین استان‌های کشور است که از فناوری فیبر نوری بهره‌مند می‌شود و شهر ساوه امروز تحت پوشش کامل قرار گرفت و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده شاهد اتصال تمام شهرهای استان به شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه ارتباطات روستایی نیز در این دولت ۵ هزار و ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که عمده این روستاها یا صعب‌العبور و یا فاقد هرگونه زیرساخت اعم از جاده و برق بوده‌اند.

وزیر ارتباطات به روستای باقی مانده اشاره و اظهار کرد: روستاهای باقی مانده از جمله روستاهای فاقد شبکه ارتباطی استان مرکزی و به ویژه شهرستان تفرش نیز با وجود سختی ها و مشکلات بسیار تا پایان سال به شبکه ارتباطی متصل می‌شوند.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم صنعت فضایی کشور به ریل پرشتاب برگشته است و مهرماه سال جاری هشتمین پرتاب فضایی در این دولت انجام شد و تعداد پرتاب‌ها در دوسال گذشته به اندازه ۸ سال قبل از آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 17 =