عملیاتی که راهبردهای اسرائیل را از بین برد

فرمانده سپاه روح الله گفت: راهبرد دشمن برای حفظ 4 عامل بقا عبارت است از عملیات پیش‌دستانه، جنگ در بیرون مرزها، بازدارندگی، امنیت و ثبات سیاسی که همه آن‌ها با عملیات طوفان الاقصی از بین رفت.

به گزارش ندای تفرش؛ سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در اجلاسیه شهید حاج اسماعیل رضایی؛ محفل شهدا را محفل روزی دانست و گفت: شهید همانند شمع می‌سوزد و جامعه خودش را روشن می‌کند، مانند خون در رنگ‌های اجتماع به گردش در می‌آید و به جامعه حیات می‌دهد.

سردار کریمی اظهار کرد: شهید همه چیز خود را فدا می‌کند تا همانند یک الگو در منظر دیگران قرار داشته باشد و دیگران با تاسی از سیره پاک شهدا راه را پیدا کنند.

فرمانده سپاه روح الله به ویژگی‌های شهدا اشاره و تصریح کرد: شهدا تمام ارزش‌های اللهی و انسانی را یک‌جا در وجود خود نهادینه کردند و با اعتقاد و عمل به آن ارزش‌ها اللهی به کمال رسیدند.

وی ادامه داد: مسیر قرب اللهی با معرفت پیدا می‌شود که شهدا این معرفت را پیدا کردند؛ شهدا هجرت مکانی و جسمی را چاشنی کارهای خود کردند و حب دنیا را از دل خود بیرون کردند.

سردار کریمی از همت بلند شهدا یاد کرد و گفت: شهدا به کم قانع نبودند و به خلیل اللهی رضایت دادند و استقامت کردند و در نهایت به وصال رسیدند.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به استقامت مردم غزه اظهار کرد: فرزند از دست دادن بسیار سخت است اما رسیدن به قرب اللهی استقامت می‌خواهد، استقامت جانبازان شیمیایی و قطع نخایی بسیار سخت است اما باید تیر و ترکش و ناسزا را برای رسیدن به این هدف با جان خرید.

ویژگی‌های حاج اسماعیل رضایی

وی با اشاره به ویژگی‌های شهید اسماعیل رضایی ادامه داد: در بزنگاه‌هایی که به حضورش نیاز بود حاظر شد و کمک امامش کرد، کمک مالی به نیازمندان می‌کرد، همانگونه که امروزه غزه ترسی از بمب ۵ متری ندارد این شهید هم از رژیم پهلوی ترسی نداشت در زمانی که خفقان شدید بود از حق دفاع کرد و پشت امامش ایستاد.

سردار کریمی بازاریان را نیروهای در صحنه همه اعصار دانست و گفت: بازاریان همواره در کنار مردم و انقلاب بوده‌اند چه در زمان پهلوی و چه در زمان دفاع مقدس و در آینده نیز چنین خواهند بود؛ و بازاریان زمندگان جنگ اقتصادی هستند که دشمن علیه ایران به کار گرفته است.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به جهاد تبیین که مطالبه ولی‌فقیه است اظهار کرد: یکبار دیگر باید تاریخ بازخوانی شود تا نوجوانان و جوانان ما بفهمند چه وظیفه‌ای دارند و باید چه کاری انجام دهند.

وی به جنگ ترکیبی دشمن اشاره و ادامه داد: امروزه دشمن در فضای مجازی آنچه را که خود دوست دارد به خورد کودکان و نوجوانان ما می‌دهد و واقعیت‌ها را دگرگون می‌کند؛ جای حق و باطل را عوض می‌کند.

عوامل بقای اسرائیل که با طوفان الاقصی از بین رفت

سردار کریمی به عواملی که باعث بقای اسرائیل بود اما در عملیات طوفان الاقصی از بین رفت اشاره و تصریح کرد: اولین عامل حمایت خارجی به خصوص انگلیس و آمریکا است اما این رژیم هویت اصلی ندارد، دومین موضوع ارتش و اعتماد به ارتش بود چرا که دارای پیشرفته‌ترین امکانات رزمی و گنبد آهنین بود که در عملیات حماس ناکارآمدی آن مشخص شد.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: سومین عامل را سیستم اطلاعاتی و اعتماد به آن دانست که در دنیا، سیستم موساد قوی‌ترین سیستم اطلاعاتی را دارا است اما ناکارآمدی آن در این عملیات زمانی مشخص شد که سربازان اسرائیل را با لباس‌های غیرنظامی و خواب دستگیر کردند و عامل آخر ایجاد رعب و وحشت بود.

وی از راهبرد دشمن برای حفظ ۴ عامل بقا به موارد ذیل اشاره و خاطرنشان کرد: اولین راهبرد عملیات پیش‌دستانه، دومین راهبرد جنگ در بیرون مرزها، سومین راهبرد بازدارندگی، آخرین راهبرد امنیت و ثبات سیاسی است که همه این راهبردها توسط عملیات طوفان الاقصی از بین رفت.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =