اربعین؛ پیام جهاد، ذلت ناپذیری و آزادگی است

موسوی طلب اظهار کرد: اربعین، پیام جهاد، ذلت ناپذیری و آزادگی است که باید به گوش همه جهانیان برسد و این بر دوش حضرت زینب سلام الله نهاده شد.

نرجس سادات موسوی طلب مدیر حوزه علمیه معصومیه شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار مذهبی ندای تفرش حضور زنان در پیاده روی اربعین دارای پیام دانست و گفت: بانوی بزرگواری همچون حضرت زینب سلام الله و بانوان حرم اهل بیت با آن جسم، روح پاک‌ و لطیف که در عالم همتا ندارند در مسیر و کنار امام حسین علیه السلام حرکت کردند.

موسوی طلب اظهار کرد: امام حسین علیه السلام  با علم غیب می دانستند که چه حوادثی اتفاق خواهد افتاد؛ ماجرای شهادت، اسارت و اهانت؛ اما باز به این سفر آمدند و اهل‌بیت خود را نیز همراه آوردند تا زنان مشاهدات عینی خود را با نگاه زنانه برای آیندگان بیان کنند.

مدیر حوزه علمیه معصومیه تفرش از پیام اربعین برای همگان گفت و ادامه داد: اربعین، پیام جهاد، ذلت ناپذیری و آزادگی است که باید به گوش همه جهانیان برسد و این بر دوش حضرت زینب سلام الله نهاده شد.

وی به مفهوم زیارت اشاره و تصریح کرد: در مفهوم زیارت معنای حیات و بصیرت نهفته است، در اربعین به دیدار امام حسین علیه السلام رفته تا در انتهای این زیارت به دیدار امام زمان عجل الله فرجه نیز نائل شوند.

موسوی طلب ادامه داد: مفاهیم دیگر اربعین؛ بصیرت، روشن‌بینی حق و حق پرستی و بیعت جاودانه که تا بعد از مرگ نیز ادامه دارد، نهفته است.

مدیر حوزه علمیه معصومیه غایت و انتهای حرکت اربعین به ظهور حضرت حجت عجل الله فرجه الشریف منتهی می‌شود بیان کرد: در روایت آمده است که در هنگام ظهور حضرت حجت(عج) درحالی‌که تکیه به خانه خدا زده‌اند ندا می‌دهند: «الا یا اهل العالم انا الامام القائم، الا یا اهل العالم انا الصمصام المنتقم، الا یا اهل العالم ان جدی الحسین قتلوه عطشانا و …..»

وی خاطرنشان کردند: تکیه زدن یعنی حضرت آرامش دارند و حتماً بساط حکام ظلم و ستم برچیده شده و جهانیان را مخاطب قرار می‌دهند و می‌فرمایند: «انا امام قائم » و خود را با نام جدشان معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 1 =