حضور امروز در اربعین مرهون کار رسانه‌ای حضرت زینب است

رضانژاد حضور امروز در مراسمات مختلف عزاداری مانند شرکت در حرکت عظیم اربعین را مرهون حضرت زینب سلام الله دانست و گفت: احیا کردن محرم و صفر در عصرهای متمادی از کارهای رسانه ای حضرت زینب سلام الله است که واقعه عظیم عاشورا را بدون تحریف برای همگان آشکار کرد.

زهرا رضانژاد استاد حوزه علمیه در گفتگو با خبرنگاری مذهبی ندای تفرش با بیان تسلیت اربعین حسینی گفت: در سال ۶۱ هجری قمری دشمن از هیچ جنایتی فروگذاری نکرد؛ از بچه کُشی، زن کُشی، ظلم کُشی، نوجوان کٌشی و عطش کُشی همه را انجام داد.

رضانژاد اظهار کرد: دشمن خیال می‌کرد که اگر تمام مردان یک طایفه را بکشد و زنان را به اسارت ببرد و اتفاقات تلخ را رقم بزند این حادثه در سال ۶۱ و در روز عاشورا دفن می‌شود و این ماجرا تمام می‌شود.

استاد حوزه علمیه از اشتباه دشمن در عدم شناخت حضرت زینب سلام‌الله در واقعه عاشورا و اتفاقات بعد از آن تصریح کرد: زمانی که دشمن می‌خواست استفاده تبلیغاتی کند و بگوید کشتن این افراد به نفع دین و مردم است حضرت زینب سلام الله علیها تمام نقشه‌های آنها را نقش برآب کرد.

وی کار رسانه‌ای حضرت زینب سلام الله علیها را کاری قوی و تاثیر گذار دانست و بیان کرد: کار رسانه‌ای حضرت زینب آنقدر قوی بود که ۴۰ روز از حادثه نگذشته بود که بزید و ابن زیاد دیگری را مقصر حادثه عاشورا معرفی می‌کردند.

رضانژاد ادامه داد: کار حضرت زینب سلام الله علیها و تاثیر آن در کوفه باعث قیام‌های متعدد و پی در پی شد.

استاد حوزه علمیه به جمله کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود اشاره و گفت: اگر حضرت زینب سلام الله علیها نبود هیچ رسانه دیگری نمی‌توانست حقیقت کربلا را بازگو کند حضرت زینب سلام الله با زیرکی تمام پیام عاشورا را می‌رساند.

وی عنوان کرد: در عاشورا دشمن حساب شده عمل کرد تصور می‌کرد بعد از عاشورا دیگر اتفاقی نمی‌افتد و علی را که اشبه الناس خلقاً و خُلقاً و منطقاً به رسول الله بود را نیز کشت، اما نقش حضرت زینب سلام الله علیها را نادیده گرفت.

رضانژاد کارهای رسانه‌ای حضرت زینب سلام الله علیها را اینگونه شرح داد: در شب عاشورا پرستاری کرد، در روز عاشورا زمانی با بیرون آمدنش یا بیرون نیامدنش از خیمه، یک زمان با سریع رسیدنش یک زمان با تند و کند آمدنش همه این‌ها از روی حساب است.

استاد حوزه کار رسانه ای حضرت زینب سلام الله علیها در کاخ یزید را عنوان و ادامه داد: ابراز جمله مارایت الا جمیلا ،خطبه‌هایی که در شام و کوفه خواندند، نشان داد که یک زن چقدر قوی است و در برابر یزید ضعف نشان نداد.

وی کار رسانه‌ای دیگر حضرت زینب سلام الله علیها را در بازگشت به مدینه دانست و گفت: به بشیر گفت برو اعلام کن که ما در حال بازگشت هستیم و وقتی وارد مدینه می‌شوند بر سرقبر منور پیامبر صل الله حاضر می‌شود و شروع به مرثیه سرایی و گریه و شیون می‌کنند که جَو مدینه را بهم می‌ریزند که در نهایت به دمشق تبعید می‌شوند.

رضانژاد جهاد تبیین و کار رسانه‌ای حضرت زینب را آغاز شروع تغییرات مهم عنوان و اظهار کرد: اولین دستاورد بعد از خطبه‌های حضرت این بود که هرکسی تقصیر عاشورا را دیگری معرفی می‌کرد، سایر دستاوردها عبارتند از: متزلزل شدن دستگاه بنی امیه، قیام‌های بعدی با محوریت امام حسین علیه السلام انجام می‌شد، هیچ امامی بعد از امام حسین علیه السلام با شمشیر شهید نشد چرا که باعث رسوایی قاتلین شدند.

استاد حوزه حضور امروز در مراسمات مختلف عزاداری مانند شرکت در حرکت عظیم اربعین را مرهون حضرت زینب سلام الله دانست و خاطر نشان کرد: احیا کردن محرم و صفر در عصرهای متمادی از کارهای رسانه ای حضرت زینب سلام الله است که واقعه عظیم عاشورا را بدون تحریف برای همگان آشکار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =