هر نماینده در برابر تمام ملت ایران مسئول است

حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی حفظ آبروی افراد را حق هر شرکت کننده در عرصه انتخابات دانست و گفت: براساس اصل 84 قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت ایران مسئول است.

حجت الاسلام امیدرضا مبارک آبادی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ندای تفرش ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، با توجه به انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: در سطح استان هماهنگی هایی مابین دفتر نظارت و ستاد انتخابات استان شکل گرفته و جلسات هم اندیشی برگزار شده است.


مبارک آبادی با اشاره به شبکه هیئت نظارت در شهرستان‌ها اظهار کرد: دوره‌هایی در طول سال جهت جذب، پالایش و آموزش قریب به ۸۰۰۰ نفر در سطح استان مرکزی برگزار شده است؛ با توجه به‌ تغییرات نیاز است نیروهای جدید آموزش های تخصصی لازم را ببینند و آمادگی لازم را جهت اجرای انتخابات داشته باشند.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در خصوص قانون جدید انتخابات مصوب در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در این قانون بیشتر در روند اجرا، تغییراتی ایجاد شده است.


وی با بیان این مطلب که یکی از شرایط ثبت نام افراد برای حضور در عرصه انتخابات داشتن حداقل ۵ سال سابقه کار مدیریتی، آموزشی و یا قضایی است، ادامه داد: مرجع رسیدگی کننده به این امر سازمان امور استخدامی تعیین شده است.


مبارک آبادی یکی دیگر از موارد قانون جدید را زمان عنوان و تصریح کرد: برای بررسی صلاحیت‌ها زمان بیشتری داده شده و در زمینه تخلفات و جرایم انتخاباتی موضوع جرم انگاری را سخت‌تر کرده‌است.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با تاکید بر این مطلب که تغییرات در قانون جدید باعث تغییر در روند بررسی صلاحیت‌ها و موضوعات دفاتر نظارتی شهرستانی و استانی شورای نگهبان نمی‌شود اظهار کرد: ملاک کار شورای نگهبان، قانون بوده و هست؛ شورای نگهبان در بحث بررسی صلاحیت‌ها کوتاه نمی‌آید.


وی به چهار راهبرد رهبر معظم انقلاب اشاره و ادامه داد: مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انتخابات از مواردی است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌هایشان به آن تاکید دارند.


مبارک آبادی به حضور مردم در صحنه انتخابات اشاره و عنوان کرد: ایجاد امیدآوری در بین مردم، نشان دادن عملکرد خوب دولتمردان، نشان دادن اتفاقات خوب و زیبا به مردم توسط صدا و سیما و کسانی که تریبون دارند امر مهمی است، هرچند مردم فهیم کشور پای آرمان‌هایشان ایستاده‌اند.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی عنوان کرد: روند بررسی صلاحیت‌های شورای نگهبان حزبی و گروهی نیست؛ به هیچ عنوان تحت نظر کسی نیست که بخواهد تطمیع یا تهدید و یا امر و نهی کند.


وی حفظ آبروی افراد را حق هر شرکت کننده در عرصه انتخابات دانست و گفت: براساس اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت ایران مسئول است؛ یعنی یک نفر برابری می‌کند با ۸۰ میلیون نفر پس حفظ آبرویش و رعایت حقوقش باید در نظر گرفته شود که این وظیفه سنگین‌تری را به دوش شورای نگهبان قرار می‌دهد.


مبارک آبادی ادامه داد: مستندات محکمی که از شبکه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف اطلاع رسانی، تحقیقات، فضای مجازی و گزارشات مردمی که ارسال می‌شود همه باید با دقت لازم بررسی شود تا مبادا حق کسی ضایع شود.


رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی در خصوص الکترونیکی شدن انتخابات گفت: چنین موضوعی در حال حاضر مطرح نیست؛ اگر بسترهای لازم توسط وزارت کشور فراهم شود شورای نگهبان آمادگی الکترونیکی کردن انتخابات را دارد؛ دستگاه احراز هویت که قبلاً هم بوده و بسیاری از کارها ماشینی بوده است ولی الکترونیکی نیست.


وی به تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات جرایم انتخاباتی در دادگستری جهت پیگیری جرایم انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: قطعاً کسانی که حد و مرز را رعایت نکنند، به جای تبلیغ، تخریب کنند و حتی در سال قبل متخلف بودند امسال هم بررسی می‌شود و در ستاد پیشگیری حتماً لحاظ می شود.


مبارک آبادی خاطرنشان کرد: اگر جرایم کاندیداها در فضای مجازی موثق باشد قطعاً مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ همچنین فعالیت‌های آشکار سازمان یافته‌ای نیز مشاهده شود مورد توجه قرار گرفته و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 9 =