ورزشکاری با تقوا

شهید سید مصطفی حجازی در رشته های ورزشی فوتبال و دو میدانی بسیار فعال بود و دارای مقامات شهرستانی و استانی بود

شهید سید مصطفی حجازی، درتاریخ ۱۳۵۰/۰۹/۰۱ در روستای فرک واقع در شهرستان تفرش متولد شد.

دوران تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید اشرفی اصفهانی و راهنمایی را در مدرسه پیروزی همین روستا به پایان رسانید.

سید مصطفی در دوران راهنمایی نوجوانی فعال و با اراده بود. در این دوران عضو تیم فوتبال مدرسه راهنمایی بود.

در رشته دو و میدانی که رشته اصلی ورزشی آن شهید بود، نیز بسیار فعال بود. در دوران تحصیل چندین بار مقام اول را کسب کرده بود و دو بار هم مقام اول و دومی ‌شهرستان تفرش را در مدارس راهنمایی بدست آورد. یک بار هم مقام ششم استان را کسب کرده بود.

در دوران نوجوانی از نظر اخلاق و رفتار و معنویات بسیار خوب و شایسته بود و زبانزد اهالی روستا شده بود.

شهید بعد از اتمام تحصیلات راهنمایی و برای ادامه تحصیل به مدارج بالا به شهرستان ساوه رفت و در رشته برق صتعتی در هنرستان شهید اسدی ساوه ادامه تحصیل داد.

در این دوران هم فعالیت‌های بسیاری داشت از جمله در رشته ورزشی دو و میدانی چندین بار در سطح شهر ساوه و استانی مقام کسب کرده بود.


او عضو بسیج دانش‌آموزی و عضو بسیج شهرستان بود. در دوران تحصیلات هنرستانی چه در هنرستان و چه در محل زندگی در شهرستان ساوه بسیار خوب و شایسته بود.

از نظر معنویات ایمان او بسیار بالا بود هیچوقت غیبت کسی را نمی‌کرد و از غیبت کننده بسیار متنفر بود. دروغ نمی‌گفت. نمازهای یومیه خود را در اول وقت به جا می‌آورد.

بقیه احکام دینی و شرعی را بسیار خوب و عالی انجام می‌داد. این شهید ارادت خاصی به جد بزرگوارش، شهید کربلا، حضرت اباعبدالله‌الحسین(علیه السلام) داشت و همیشه دهه اول محرم را در روستا حاضر می‌شد و در تشکیل دسته‌های عزاداری و هیئت این روستا در دهه اول ماه مصمم بود.

شهید بعد از اتمام تحصیلات هنرستانی و با اخذ مدرک دیپلم برق، قدرت در سال ۱۳۷۰ به خدمت سربازی اعزام، و در لشکر ۷۷ خراسان مشغول به خدمت سربازی شد و دوران آموزشی این شهید در شهر مقدس مشهد و بعد از اتمام آموزش به منطقه فکه اعزام شده بود.

وی در تاریخ ۱۳۷۳/۱۰/۱۱ بعد از ۲۱ ماه خدمت در منطقه فکه، هنگام پاک‌سازی و خنثی کردن مین‌های منطقه، با دو تن از هم‌رزمانش، حین انجام وظیفه به شهادت رسیدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =