از مادرم مراقبت کنید

شهید ابوالفضل رجبی همیشه به نزدیکان خود می‌گفت: اگر خدا مرا پذیرفت و توفیق شهادت یافتم از مادرم مراقبت کنید.

شهید ابوالفضل رجبی، فرزند غضنفر، در تاریخ ۱۳۴۲/۰۱/۱۵، در تفرش متولد شد.

تحصیلات خود را تا کلاس دوم راهنمایی به اتمام رساند و سپس به کار آهنگری پرداخت.

به نماز اول وقت اهمیت فراوان می‌داد و انسانی فعال، پر شور و مخلص بود و از معرفت و اعتقاد اسلامی‌ والایی برخوردار بود و مانند سایر کودکان و نوجوانان این دیار صفا، صمیمیت، پاکی و عشق به ائمه معصومین(علیهم السلام) را با ذره ذره وجودش عجین کرد.

مقارن با اوج‌گیری انقلاب اسلامی‌ ایران، در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و ارادت خاصی به حضرت امام(قدس سره) داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ و تشکیل جهاد سازندگی، همراه جهادگران این نهاد، در روستاها حضور پیدا کرد و به یاری روستائیان می‌شتافت.

در نوجوانی وقتی پدر را ناتوان در کار دید، بار مسئولیت زندگی را به دوش گرفت و احساسات جوانی را با سختی‌های زندگی در آمیخت تا خرد و عقل و تجربه‌اش کمال یابد. پس از آغاز جنگ تحمیلی، برای دفاع از میهن اسلامی‌ و حفظ دست آوردهای انقلاب، به جبهه‌های نبرد نور علیه ظلمت شتافت و سرباز اسلام شد.

همیشه به نزدیکان خود می‌گفت: اگر خدا مرا پذیرفت و توفیق شهادت یافتم از مادرم مراقبت کنید.


بعنوان سرباز ژاندارمری به خدمت مقدس سربازی اعزام شد و پس از ۲۰ ماه حضور در عرصه های نبرد، در حالیکه فقط ۱۵ روز از دوره خدمتش باقی مانده بود، در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۱۸ در منطقه جنگی و خط مقدم جبهه در حال دیده‌بانی در عملیات بدر، در منطقه آبادان، مورد اصابت ترکش از ناحیه شکم قرار گرفت و گلبرگهای جوانی را در پای نخل قرآن پرپر نمود و همانگونه که مادرش در رویا، عروسیش را دیده بود، به کمتر از شهادت قانع نشد و به فیض لقاءالله نائل گردید.


پیکر مطهرش پس از انتقال به تفرش، در گلزار امامزاده احمد(ع) به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 10 =