امام خمینی(ره) همواره به دنبال تربیت نسلی اخلاقی و دینی‌تر در جامعه بودند

خوشاوی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره به دنبال تربیت نسلی اخلاقی و دینی‌تر در جامعه بوده و با ایجاد بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی، به این هدف پیشبرد کرده است.

عباس خوشاوی استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلابها بر اصول و مبانی بسیار مستحکم و اصیل و بر مبنای اصول الهی نه مادی و بشری پایه گذاری شده است، گفت: انقلاب اسلامی در واقع نتیجه‌ی موفقیت طرح‌ها، استراتژی‌ها و تلاش‌های بی شائبه‌ی حضرت امام خمینی(ره) که با نگرش الهی و برپایه اصول و مبانی دینی قیام کردند و همچنین حمایت مردمی بود که به شدت با رژیم فاسد پهلوی مخالفت می‌کردند.

خوشاوی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در آغاز به عنوان یک تحول بزرگ و نسبتاً سریع در سراسر کشور جریان پیدا کرد.

استاد حوزه افزود: انقلاب اسلامی پس از گذشت سال‌ها همچنان بر همان اصول ومبانی اولیه خود باقی و در حال توسعه، تغییر و بروزرسانی است.

وی تصریح کرد: در دوره‌ی اخیر، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی می ‌توان به توسعه‌ی صنایع داخلی، ارتقای سطح زندگی مردم، تحقق عدالت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی اشاره کرد.

خوشاوی ادامه داد: انقلاب اسلامی همچنان به عنوان یک عطیه بزرگ حضرت امام خمینی(ره) در جریان است و شاهد تحولات و پیشرفت‌های بسیاری در سطوح مختلف در طول سال‌ها بوده است.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که بسیاری از عرفا، عالمان دینی و شخصیت‌های حوزه فکری و سیاسی ایران و جهان، انقلاب اسلامی را در راستای تحقق انقلاب جهانی و ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) قرار داده‌اند؛ بیان کرد: برخی از نشانه‌های اتصال انقلاب اسلامی به انقلاب جهانی عبارتند از وجود روایات و نصوص دینی فراوان که نشانه های مطرح شده در آنها با انقلاب اسلامی امام راحل تطابق دارد.

وی دومین نشانه را پیشگویی های عارفان وارسته و حقیقت بین دانست و ادامه داد: علاوه بر این علائم و نشانه های دیگری نیز وجود دارد که موید همین مطلب می باشد. و این انقلاب را در راستای انقلاب جهانی امام زمان عجل الله تعالی فرجه و زمینه ساز آن قرار می دهد.

خوشاوی با اشاره به ویژگی انقلاب، عنوان کرد: تأکید بر عدالت اجتماعی و رهایی از تبعیض های اجتماعی و اقتصادی، تلاش برای شکست سیستم های اقتصادی ناعادلانه و استبدادی و قدرت‌های متمرکز، پشتیبانی از همه مظلومان جهان و خصوت و دشمنی با مستکبران وظالمان مانند رژیم غاصب صهیونیستی است.

استاد حوزه ادامه داد: تبدیل شدن ایران به قدرت نظامی مطرح و قوی در منطقه و جهان، تأکید بر ارزش‌های اسلامی و انتقال آن به سیاست‌های داخلی و خارجی کشور، تحولات جهانی مانند فروپاشی شوروی و جنگ‌های منطقه‌ای که تأثیر قابل توجهی بر جهان داشتند.

وی عنوان کرد: تلاش برای حفظ استقلال و مستقل بودن کشور در قبال قدرت‌های بزرگ، اعمال تحریم‌های اقتصادی بین المللی علیه کشور که به نوعی باعث ترغیب به پیروی از سیاست‌های خودکفایی و مستقل شدن از سیستم بین‌المللی شد و رسیدن به پیروزی در جنگ تحمیلی که نشان دهنده قدرت نظام اسلامی در مقابل قدرت‌های بزرگ بود.

خوشاوی یکی دیگر از نشانه های این انقلاب را تأکید بر اصول و اعتقادات انقلابی و حمایت از حقوق بشر و آزادی‌ها برشمرد و عنوان کرد: به طور خلاصه، این نشانه‌ها نشان می‌دهند که انقلاب اسلامی در راستای انقلاب جهانی حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عجل الله تعالی فرجه) قرار دارد و تلاش می کند تا با تحقق اهداف اسلامی، جهان را به سمت یکتایی و عدالت جهانی هدایت کند.

این استاد حوزه، شخصیت و رهبری امام خمینی (ره) با دیگر رهبران سیاسی پس از صدر اسلام تا امروزرا مقایسه و تصریح کرد: نیاز به یک ملاحظه کامل از زندگی و فعالیت‌های این رهبران است. با این حال، برخی از مبانی و شاخص‌هایی که به نظر می‌رسد شخصیت و رهبری معظم‌له را از دیگر رهبران سیاسی متمایز می‌کند، عبارتند از عدالت خواهی؛ این شخصیت امام حتی در برابر قدرت‌های بزرگ و بین‌المللی مطرح است.

وی سایر شخصیت های امام خمینی(ره) را ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و مستکبران جهان، توجه به مسائل اجتماعی، پایبندی به اصول و مبانی دینی و ارزشها و تأثیر گذاری بر جوانان عنوان کرد.

خوشاوی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره به دنبال تربیت نسلی اخلاقی و دینی‌تر در جامعه بوده و با ایجاد بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی، به این هدف پیشبرد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − پنج =