من مرگ عزت دار را به زندگی ذلت‌بار ترجیح می‌دهم

شهید محسن محبعلی: من مرگ عزت دار را به زندگی ذلت‌بار ترجیح می‌دهم.

شهید محسن محبعلی فرزند اکبر در تاریخ ۱۳۴۱/۰۳/۱۵ در تهران چشم بر جهان گشود و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در تهران گذراند.

در نوجوانی از پیشگامان محله‌ی خود در امور دینی و مذهبی و مسائل سیاسی بود. بعد از پیروزی انقلاب همراه با خانواده به شهر تفرش بازگشتند و او در هنرستان کاریابی تفرش به ادامه تحصیل و کسب علم و دانش پرداخت.

با بسیج همکاری نزدیک داشت و شب‌ها با دیگر دوستان خود به پاسداری و گشت زنی مشغول و حضورش در تمام صحنه‌های اجتماعی و سیاسی، نمایان بود.

پس از شروع جنگ تحمیلی معتقد بود که باید جنگ را تا پیروزی نهایی ادامه داد و زمان آن مهم نیست و آنچه که مهم است، پیروز ساختن جبهه حق است.

محسن با گروه اعزامی از شهرستان تفرش در اوایل تابستان سال ۱۳۶۰ عازم جبهه‌های غرب کشور شد و پس از دو ماه حضور در خط مقدم جبهه و ایثار و از خود گذشتگی در تاریخ ۱۳۶۰/۰۶/۱۲ در منطقه سرپل ذهاب و در عملیات بازی دراز ۲، مدال پر افتخار شهادت را به گردن آویخت و بر سکوی افتخار و سربلندی ایستاد.

پیکر مطهر شهید در منطقه رزم مفقود شد. مزاری بعنوان یادبود برای او در گلزار شهدای تفرش بنا شده است.روحش قرین لطف سرمد باد.

وصیتنامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

من مرگ عزت دار را به زندگی ذلت‌بار ترجیح می‌دهم.

خدا را شکر می‌گوییم که عمر مرا این‌قدر به تأخیر انداخت که مصادف شدیم با یوم‌الله، همچون دوران حسین(علیه السلام) که ۱۴۰۰ سال پیش در آن گودال قتلگاه فریاد زد: (هل من ناصر ینصرنی) آیا کسی هست که حسین(علیه السلام) را یاری کند.

ما می‌گوییم: حسین(علیه السلام) جان اگر در آن فضای داغ و خونین کسی به فریادت نرسید، ما در فضای گرم ایران، دست مردانگی مشت کرده و به ندای گرمت لبیک می‌گوییم.

من این وصیتنامه را نوشتم که اگر شهادت که آرزوی من است، نصیبم شد یک پیام به برادرانم داشته باشم و آن اینکه امام خمینی(قدس سره) را یاری کنید و از او اطاعت کنید تا پرچم اسلام را روی گنبد امام حسین(علیه السلام) نصب کنید.

خداحافظ شما.

شادی ارواح طیبه‌ی شهدا و امام شهدا صلوات

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =