ایرانی به آب، خاک و وطن به چشم خانواده و ناموس خود نگاه می کند

امیرمحمد حیدری گفت: حرف های این رزمنده به حدی جذاب بود که دانش آموزان را سرتاپا گوش کرده بود؛ وی صحبت می کرد و حاضرین در جلسه از تجربیات و خاطراتشان استفاده می کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ندای تفرش؛ امیرمحمد حیدری دانش آموز مدرسه دباغ همدانی، یکی از دانش آموزان شرکت کننده در برنامه محفل دهه هشتادی های که به دیدار یوسف یعقوبی فر از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس رفته اند، گفت: از کودکی با مفاهیمی مانند رزمنده، ایثارگری، شهید و خانواده شهدا آشنا بودم و به نوعی این افراد همانند سایرین هستند.

حیدری از استقبال گرم و صمیمی این رزمنده دفاع مقدس گفت و اظهار کرد: هنگام دیدار با این رزمنده، وی از دیدن دانش آموزان ابراز شادمانی کرد.

وی افزود: حرف های این رزمنده به حدی جذاب بود که دانش آموزان را سرتاپا گوش کرده بود؛ وی صحبت می کرد و حاضرین در جلسه از تجربیات و خاطراتشان استفاده می کردند.

این دانش آموز تصریح کرد: نوجوانان هنگام گفتگو با دیگران، تجربه جدیدی به دست می آورند؛ آقای یعقوبی فر هم تجربیات عجیبی از زمان جنگ در مناطق عملیاتی کردستان بیان کردند.

حیدری با بیان بخشی از خاطرات آقای یعقوبی فر در منطقه کردستان ادامه داد: در دوران جنگ، گروه های تجزیه طلب در منطقه کردستان محفظه ای دایره ای شکل که سنگ سازی شده را آماده کرده بودند و زمانی که به منطقه ای حمله و رزمنده ای را اسیر می کردند؛ آن رزمنده را در آن فضا قرار می دادند و با اسلحه آر پی جی، محفظه را منحدم و رزمندگان را شهید می کردند.

وی ابراز کرد: این مطالب به شدت عجیب است چرا که بعد از این انحدام کسی زنده نمی ماند.

این دانش آموز گفت: راه، روش و فرهنگ رزمندگان می تواند توسط جوانان همه دوره ها الگوگیری شود؛ ایرانی از هر نژاد و قومی که باشد دارای غیرت به آب و خاک است.

حیدری ادامه داد: هر ایرانی به آب، خاک و وطن به چشم خانواده و ناموس خود نگاه می کند؛ اگر کسی قصد تعرض به این سرزمین را داشته باشد جوانان ذره ای کوتاه نمی آیند و جلوتر از همگان در خط مقدم می جنگد.

وی در خصوص ابزارهای جنگ فرهنگی دشمن که با هدف تخریب افکار جوانان کار می کنند، افزود: دشمن از طریق فضای مجازی و ماهواره در حال تخریب افکار جوانان است چراکه آنها فهمیده اند که به‌ لحاظ جنگ سخت توانایی رویایی با ایران را ندارند لذا به رویکرد جنگ نرم، پرداخته اند.

این دانش آموز خاطرنشان کرد: این گونه دیدارها باید کثرت پیدا کند تا جوان ها متوجه شوند رزمندگان افرادی ثروتمند با امکانات رفاهی زیادی نیستند؛ و این امر محقق نمی شود مگر اینگونه مراسم ها مستمر، زیاد و در جمع کثیری از جوانان باشد.

لازم به ذکر است محفل دهه هشتادی ها یکی از برنامه های دومین اجلاسیه سرداران، فرماندهان و ۴۰۰ شهید شهرستان تفرش بود که با حضور دانش آموزان مدارس مختلف در منازل رزمندگان برگزار شد.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + پنج =