یکی از چهره‌های اثرگذار و شاخص و جزو مشاهیر شهرستان ها، شهدا، ایثارگران و جانبازان آن شهرستان هستند

رضایی عنوان کرد: خون شهدا باعث امنیت و آسایش همه شده است؛ امسال با این هدف به منظور معرفی شهدای عزیز شهر اجلاسیه ای در هفته فرهنگی و روز تفرش برگزار خواهد شد.

محمدرضا رضایی فرماندار تفرش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ۴۰۰ شهید شهرستان تفرش گفت: دومین اجلاسیه سرداران، فرماندهان و ۴۰۰ شهید شهرستان تفرش در هفته فرهنگی شهرستان در روز ۲۰ اردیبهشت که به نام روز تفرش نامگذاری شده است برنامه‌ریزی و اجرا می شود.

رضایی با اشاره به هفته فرهنگی تفرش اظهار کرد: یکی از اهداف هفته های فرهنگی، شناساندن مشاهیر، بزرگان، چهره‌های شاخص و اثرگذار شهرستان و همچنین جاذبه های و اماکن تاریخی شهرستان است.

وی افزود: یکی از چهره‌های اثرگذار و شاخص و جزو مشاهیر شهرستان ها، شهدا، ایثارگران و جانبازان آن شهرستان هستند که بر گردن همگان دین وحق زیادی دارند.

رئیس ستاد برگزاری دومین اجلاسیه شهدای شهرستان تفرش با اشاره به اینکه این شهدا هستند که نام شهرستان را در اذهان، زنده نگه داشته اند، اضافه کرد: خون شهدا باعث امنیت و آسایش همه شده است؛ امسال با این هدف به منظور معرفی شهدای عزیز شهر اجلاسیه ای در هفته فرهنگی و روز تفرش برگزار خواهد شد.

رضایی در خصوص برنامه های اجرایی قبل از اجلاسیه گفت: جلسات مختلفی جهت برگزاری این مراسم در طول سال گذشته و  امسال اجرا شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته، برگزاری اجلاسیه آغاز شده است و برنامه های مختلفی نظیر دیدار با خانواده های معظم شهدا در شهر و روستا که اکثر خانواده های شهدا در دورترین نقاط شهرستان ساکن هستند و همچنین با جانبازان و ایثارگران انجام شد.

رضایی به برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی در طول سال ۱۴۰۱ با نام اجلاسیه درسطح شهرستان اشاره و ابراز کرد: این برنامه ها در سطح مدارس و پایگاه های بسیج برگزار شد؛ همچنین یادواره های مختلف شهدا قبل از اجلاسیه در سطح شهرستان با هماهنگی و مسئولیت ناحیه مقاومت بسیج انجام شد.

 فرماندار تفرش عنوان کرد: از اواسط فروردین ماه مسابقات فرهنگی دلنوشته، محافل دهه هشتادی ها در منازل جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا آغاز شد که در مدت هفته فرهنگی ادامه داشت. همچنین در روزهای هفته فرهنگی و قبل از اجلاسیه، محافل شبی با شهدا  در سطح مساجد شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در مدت هفته فرهنگی و قبل از برگزاری اجلاسیه، گردهمایی ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا در سطح مساجد شهرستان با رویکرد نقل خاطرات برگزار شد.

فرماندار تفرش به برنامه های دومین اجلاسیه شهدا اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با ۲۰ اردیبهشت و روز تفرش، اجلاسیه که از سال ۱۴۰۱ شروع شده، برگزار می شود. این برنامه در محل مصلی شهرستان تفرش همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 رضایی بیان کرد: این مراسم با حضور مسئولین، مدیران ارشد استانی، مردم و خانواده معزز شهدا با سخنرانی یکی از فرماندهان عالی رتبه دفاع مقدس و قاری بین المللی دکتر حامد شاکرنژاد انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود جامعه، حضور جوانان و نوجوانان در این برنامه ها که معطر به عطر شهدا است، پررنگ تر باشد تا با آنها مانوس شوند و ارتباط با شهدا را در زندگی خود تقویت کنند.

رئیس ستاد برگزاری دومین اجلاسیه با اشاره به میهمان ویژه این برنامه و حضور یک شهید گمنام ، خاطر نشان کرد: در این برنامه مجموعه کاملی از قاری بین المللی، مداح اهل بیت، بازیگران و خوانندگان؛ نظیر مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون، مرتضی بهاری خواننده نماهنگ جغرافیای ایران، عباس بهادری از خوانندگان رادیو و تلویزیون دعوت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پنج =