بزرگنمایی مشکلات هدف رسانه های معاند است/دمیدن در آتش فتنه ماموریت دلدادگان در گرو غرب است

بیاتی استاد دانشگاه آزاد تفرش عنوان کرد: ایجاد شبهه، درست کردن آشوب از موضوعات دروغین و حساسیت زا و دمیدن در آتش فتنه از ماموریت افراد دلداده در گرو غرب است. آنها برآن اصرار دارند و اُمورات می گذرانند. علی الخصوص اگر جایگاه خودشان را متزلزل ببینند، بیشتر در این کسوت، فعالیت می کنند تا از چرخه ی دیده شدن و سر زبانها بودن، نیفتند.

دکتر حسین بیاتی فعال رسانه ای و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ندای تفرش؛ در رابطه با اثرات رسانه در وقوع حوادث مانند جنایت سبزوار گفت: عمده دلایل بروز وقایعی این چنینی، کاهش تاب آوری عده ای از جوانان و نوجوانان، حس زیاده خواهی و آزادی طلبی بی قید و شرط و خارج از شئونات انسانی، بر اثر القائات فضای مسموم مجازی و رواج فساد، فحشا و خشونت در بعضی از فیلم ها و شبکه های اجتماعی است.

بیاتی اظهار کرد: نقش خانواده و کم کاری های تربیتی از سوی خانواده ها و مدرسه در بروز این جنایات بی تاثیر نیست.

وی بزرگنمایی مشکلات توسط رسانه های معاند با هدف تاثیرگذاری بر افکار مخاطب؛ بیان کرد: رسانه های معاند با بزرگنمایی مشکلات و تکرار مطالب، با هدف تاثیر گذاری بر افکار و تغییر ذائقه مخاطب، کاری است که رسانه ها با جدیت دنبال می کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رسانه ها با ترویج حق طلبی کاذب به خصوص در ذهن قشر نوجوان؛ به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود مشکلات اقتصادی، تقویت اغتشاشات، هرج و مرج و فساد هستند.

بیاتی اظهار کرد: البته جوانان و عزیزان غیرتمندی همانند شهید غیرت؛ جوان سبزواری هستند که هرگز تن به ذلت نداده و فریب این رسانه های کاسب مسلک را نمی خورند.

وی با بیان اینکه افرادی که برای شهرت و دیده شدن کار می کنند توانایی درک بعضی از مسائل را ندارند، ادامه داد: زمانیکه حیات و زندگی افرادی در گرو دیده شدن و فالور جذب کردن باشد، دیگر توقع شعور و درک خوب و بد را نمی توان از آنها داشت. علی الخصوص که این موضوع با دلار و گرین کارت هم زینت داده شده باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ایجاد شبهه، درست کردن آشوب از موضوعات دروغین و حساسیت زا و دمیدن در آتش فتنه از ماموریت افراد دلداده در گرو غرب است. آنها برآن اصرار دارند و اُمورات می گذرانند. علی الخصوص اگر جایگاه خودشان را متزلزل ببینند، بیشتر در این کسوت، فعالیت می کنند تا از چرخه ی دیده شدن و سر زبانها بودن، نیفتند.

وی خاطر نشان کرد: توقع بسیار عجیبی است که گمان شود که آنها آتشی را که خود افروخته اند،خاموش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =