«ولی‌الله بیاتی» منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس یازدهم شد

با پایان شمارش آرای انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان «ولی‌الله بیاتی» به عنوان منتخب مردم این حوزه معرفی شد.

به گزارش فراهان خبر به نقل از دیار آفتاب؛  همرمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان نیز در  ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد.

با پایان شمارش آراء انتخابات میان دوره‌ای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان نتایج نهایی آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه اعلام شد.

در نتیجه شمارش آرا، ولی الله بیاتی به عنوان منتخب مردم آشتیان، تفرش و فراهان راهی مجلس شورای اسلامی شد تا پس از تائید اعتبارنامه به عنوان نماینده مردم این منطقه مشغول فعالیت شود.

تعداد آرای  ۴ نفر اول به شرح زیر است:

ولی الله بیاتی ۱۱۵۹۷ رای

مهدی شهبازی با ۴۹۸۲ رای

مرتضی دستجانی با ۴۹۵۴ رای

امیررضا واعظ آشتیانی با ۴۸۲۷

پس از ثبت نام داوطلبان میان دوره‌ای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آشتیان، تفرش و فراهان و بررسی صلاحیت داوطلبان در نهایت تعداد ۴۱ نامزد تائید شد و به رقابت انتخاباتی پرداختند.

این حوزه انتخابیه که دارای یک صندلی یا کرسی در مجلس شورای اسلامی است مجموعاً بر اساس سرشماری سال ۹۵ در برگیرنده جمعیتی قریب به ۵۷ هزار نفر است.

در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ در نهایت صلاحیت نامزد منتخب به دلیل ابهاماتی درخصوص مدراک تحصیلی وی برای احراز کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان تایید نشد و امور این حوزه طی یکسال اخیر از سوی علی اکبر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب به عنوان نماینده معین دنبال شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 5 =