ادامه مذاکرات برجام تنها با لغو تمامی تحریم ها معنا پیدا می کند/آمریکایی ها همیشه به دنبال امتیاز گرفتن و گسترش سلطه خود هستند

جهانبخشی با بیان اینکه ادامه مذاکرات برجام تنها با لغو تمامی تحریم ها معنا پیدا می کند، اظهارکرد: تحریم ها باید به صورت کامل لغو شود و این لغو تحریم فقط در روی کاغذ نباشد، باید راستی‌آزمایی شود که تحریم قابل بازگشت نیست.

حیدر جهانبخشی، کارشناس سیاسی در گفتگو با فراهان خبر با اشاره به مذاکرات وین گفت: آمریکایی ها همیشه به دنبال امتیاز گرفتن و گسترش سلطه خود هستند.

وی افزود: آمریکایی قوانین بین الملل را بازیچه خود قرار می دهد، هر کجا این قوانین به نفع خود باشد، می پذیرد و هر جا که به نفعش نباشد، قوانین را نقض می کند.

جهانبخشی اظهارکرد: آمریکا نگاهش به مسائل داخل سایر کشورها و بخصوص جمهوری اسلامی ایران است، آمریکایی ها بررسی می کنند اگر جریانی گرایش به آمریکایی ها دارد، تلاش می کنند به نحوی او را بازیچه و فریب قرار دهند.

کارشناس سیاسی گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند که جریان غرب گرا در قدرت باشد یا به قدرت برسد.

وی گفت: آمریکایی ها همواره به دنبال سوء استفاده از مسائل داخلی ایران بوده اند و همیشه از قاعده مکر و فریب استفاده کردند و هیچ زمانی با کشوری که مورد سلطه آنها هست، مدارا نمی کنند.

جهانبخشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها بر بدعهدی آمریکا تاکید کردند، افزود: سیاستمداران ما بایستی مراقبت کنند، برخی مواقع سیاستمداران ما از روی سادگی فریب غرب را می خورند.

کارشناس سیاسی اظهارکرد: آمریکایی ها با مطالعات اندیشکده های خود وارد میدان سیاسی می شوند و همه تلاش خود را بکار می گیرند تا امتیازی را که دارند از دست ندهند.

وی افزود: اگر در برابر سیاست های آمریکا قاطعانه تصمیم گیری شود، آنها چاره ای جز عقب نشینی ندارند.

جهانبخشی اظهارکرد: آمریکا برای سلطه بر کشور ما، اقتصاد ایران را بررسی می کنند و بر اساس آن تصمیم گیری می کنند.

کارشناس سیاسی گفت: سیاست تعلیق تحریم ها به دنبال استمرار سلطه است و از ابزار کشورهای اروپایی ها هم استفاده می کنند.

وی افزود: کشورهای اروپایی ابزار دست آمریکایی ها هستند، سیاست مداران ما در مذاکرات وین باید مراقب باشند و از لغو قطعی تحریم ها کوتاه نیایند.

جهانبخشی با بیان اینکه ادامه مذاکرات برجام تنها با لغو تمامی تحریم ها معنا پیدا می کند، اظهارکرد: تحریم ها باید به صورت کامل لغو شود و این لغو تحریم فقط در روی کاغذ نباشد، باید راستی‌آزمایی شود که تحریم قابل بازگشت نیست.

کارشناسی بیان کرد: اگر لغو تحریم ها شرطی و گام به گام باشد و غرب امتیاز بگیرد و در عمل اتفاقی رخ ندهد و خاطره تلخ برجام تکرار شده و همین شیوه ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره کنندگان ما بایدنگاه انقلابی داشته باشند، نباید مسئولان اجرایی در دولت و اعضای تیم مذاکره کننده خوش خیالی های چند سال قبل در خصوص برجام را ادامه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − هفت =